Air France-KLM: Vraag naar klantgegevens stuit op kritiek

Afbeelding: Air France-KLM wil klantgegevens van reisbureaus hebbenAir France-KLM wil dat de reisbureaus de klantgegevens aan de luchtvaartmaatschappij doorgeven.
De nieuwe topman van Air France-KLM in Duitsland, Christian Herzog, heeft echter verklaard dat deze maatregel alleen maar wordt genomen om de klanten beter van dienst te kunnen zijn.

Air France-KLM wil dat de reisbureaus hun klantgegevens aan de airline doorgeven. Maar binnen de sector kijkt men hier uiterst kritisch tegenaan. De nieuwe topman van Air France-KLM in Duitsland verzekert echter dat hij zijn passagiers beter van dienst wil zijn, en dat het niet gaat om het weghalen van omzet bij de reisbureaus. Bovendien wil men de gegevens niet voor reclamedoeleinden gebruiken.

De Consolidator-Gemeinschaft AFL (belangenvereniging van reisbureaus en online portals) waarschuwt reisbureaus en online portals echter tegen het doorgeven van klantgegevens aan Air France-KLM. Men kan de toezegging dat de e-mailadressen niet voor reclamedoeleinden gebruikt zullen worden, niet geloven waar het de lange termijn betreft, verklaart men. Het is niet acceptabel dat airlines hun opbrengsten verbeteren door middel van provisies voor hotels en autoverhuur, en zo omzet weghalen bij de agenten, aldus Rainer Klee, consultant van de AFL. Hij geeft de voorkeur aan de mogelijkheid met de luchtvaartmaatschappijen te zoeken naar manieren „om de reiservaring van onze gezamenlijke klanten te verbeteren“.

Bron: touristik aktuell

Tags:

,

,

geschreven door: Piloot | | 0 Commentaar